İhracat ve ihracatın artırılmasında yurtdışı
fuarlarının rolü, Kocaeli Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (KOSİAD)
11 Ocak 2002 tarihinde Kocaeli'de düzenlediği toplantıda ele alındı.
İşadamlarına, ihracat, devlet yardımları ve fuarlar hakkında
kapsamlı bilgilerin sunulduğu toplantıda, Dış Ticaret
Müsteşarlığı'ndan uzmanlar da yer aldı.
Forum Fuarcılık ve Geliştirme A.Ş. adına toplantıya katılan Genel
Müdür Yardımcısı Dr. Meral Dinçer, ihracatın artırılmasında
tanıtımın ve yurtdışı fuarların büyük önem taşıdığına dikkat çekti.
Yurtdışı fuarlarına yapılan katılımların, hem firmaların kendilerini
tanıtmaları hem de ihracat potansiyelinin yükseltilmesi açısından
önemli bir rol oynadığını belirten Dinçer, fuarcılık ve firmaların
fuarlara katılımları konularında işadamlarına bilgi verdi.
Toplantıya, Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdürlüğü
uzmanlarından Selçuk Şişman, Aziz Murat, Hatip Ağaoğlu ve Şaban
Özdemir katıldı. DTM uzmanları, devlet yardımları, ihracat mevzuatı
ve dahilde işleme rejimleri hakkında işadamlarına bilgi sundu.
Bu arada, Forum Fuarcılık tarafından ticaret ve sanayi odalarıyla
birlikte gerçekleştirilen bilgilendirme toplantılarına da devam
ediliyor. 31 Ocak 2002 tarihinde İzmir Ticaret Odası ile birlikte,
şubat ayında da önce İstanbul Sanayi Odası, ardından da Konya
Ticaret Odası ve Mersin Sanayi ve Ticaret Odası ile birlikte fuar
tanıtım toplantıları yapılacak. |
|
İhracat yapmak isteyen firmaların gözardı etmemesi gereken bazı
kurallar şunlardır:
1- Engeller:
Yeni bir pazara girerken o sektör ve market içerisindeki aşılması
gereken yasal kurallar, düzenlemeler, finans problemleri ve lojistik
problemleri teşhis edilmelidir.
2- Ürün tedarik edenler:
Ürün sağlayıcılarının güvenilir olmaları, sağlam olmaları, gerekli
talebi karşılama yeterliliğinde olup olmadıkları analiz edilmelidir.
3- Müşteriler:
Müşterilerin istekleri göz önüne alınıp, müşteriye yaklaşımlarında
farklı ve faydalı ürünler sağlandığı kanıtlanmalı, hedef kitlenin ne
olacağına karar verilip buna göre davranmalıdır.
4- Rakip şirketler, ürünler:
Rakiplerinin kim olduğu, ne tür politikalar/stratejiler izledikleri
iyi analiz edilmelidir.
5- Muadil şirketler:
Bunlardan gelecek tehditlerin neler olabileceği ve alınacak önlemler
önceden belirlenmelidir. |